Facebook și Instagram, cu abonament. Cât vei plăti ca să scapi de reclame

de: Iulia Kelt
04 10. 2023

Meta ar putea să le ceară utilizatorilor de Instagram și Facebook din Europa o taxă de 14 dolari pe lună, cu excepția cazului în care aceștia optează pentru reclame direcționate, potrivit The Wall Street Journal.

În plus, poate impune o taxă lunară combinată de 17 dolari pentru accesul fără reclame la Facebook și Instagram, pe desktop.

Vezi și: Meta riscă o nouă amendă: cât de mare este suma, ce a făcut de data aceasta

Zvonurile unui abonament au apărut încă de luna trecută

Luna trecută, au apărut zvonuri că Meta va începe să-i oblige pe utilizatori să recurgă la abonamente, pentru a scăpa de anunțurile aparent targetate.

Utilizatorii care doresc să plătească nu vor vedea publicitate pe Facebook și Instagram, în timp ce cei care doresc să rămână la versiunea gratuită ar trebui să își dea acordul să fie vizați de reclame pe baza datelor lor personale.

Se pare că gigantul a discutat planurile cu autoritățile de reglementare din Bruxelles și Irlanda deja.

Mișcarea vine ca răspuns la o hotărâre judecătorească din iulie care a constatat că Facebook trebuie să obțină consimțământul utilizatorilor pentru a le accesa datele personale.

Acest lucru este exact ceea ce a făcut Apple cu iOS 14 și, dar în cazul acestora, foarte puțini utilizatori au acceptat.

Vezi și: Șeful Facebook anunță un plan îndrăzneț: va integra inteligența artficială în fiecare produs Meta

Abonamentul Meta ar putea duce la moartea prematură a Facebook și Instagram

Având în vedere că doar companiile ar putea fi dispuse să plătească asta, Meta va trebui efectiv să forțeze utilizatorii obișnuiți să accepte reclame direcționate sau să nu mai folosească site-urile de socializare. Trebuie amintit că Facebook se află deja într-un declin considerabil.

La începutul acestui an, UE a pocnit Facebook cu o amendă record de 1,2 miliarde de euro pentru transferul datelor utilizatorilor din UE în SUA, încălcând regulile cheie de confidențialitate digitală.

În același timp, Meta realizează aproape un sfert din veniturile sale în Europa, blocul reprezentând 7,2 miliarde de dolari din totalul de 32 de miliarde de dolari, în al doilea trimestru al acestui an.

Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu Facebook și Instagram, de vreme ce rețelele deja atârnă de un fir de ață.

Vezi și: Amenda de 1,3 miliarde de euro primită de Meta, „un precedent periculos”: de ce sunt dezamăgiți șefii Facebook